Iets doen voor een ander is zinvol voor jezelf.

Met Monnikenwerk willen we in onze wijk een klussendienst starten. Denk daarbij niet alleen aan het ophangen van een lamp, maar ook aan een keer voorlezen aan iemand die zelf niet meer lezen kan. Zo zijn er talloze zaken te bedenken die mensen voor elkaar kunnen betekenen.

Ieder van ons heeft zijn eigen mogelijkheden en talenten. Het kunnen kleine en grotere zaken zijn waarvan je zo op het eerste gezicht niet denkt "wat heeft een ander daar nu aan", maar het kan in de praktijk nou juist datgene zijn waar de ander op zit te wachten en heel blij mee is. We staan daar meestal niet bij stil. maar dat doen we in dit project dus wel.

Een ieder kan bedenken waar hij/zij plezier in heeft, wat hij/zij goed kan.  En dat kan voor de klussendienst Monnikenwerk goed van pas komen. We kunnen elkaar helpen in de wijk. We ontmoeten de ander zonder dat  iemand zich bezwaard hoeft te voelen voor het werk wat gedaan is, want uiteindelijk hebben we allemaal wel eens hulp nodig.'

Monnikenwerk werkt via vraag en aanbod. Wat voor diensten heeft u in de aanbieding?  Wat zoekt u, waar zou u mee geholpen zijn ?

U kunt om hulp vragen, en u kunt zich aanmelden voor het Monnikenwerk via onderstaand formulier.

Onderwerp:
Bericht: