snoeptuin

De snoeptuin is een initiatief van de Bewonersorganisattie Monnikenhof (BOM).

De snoeptuin is niet zomaar een groenproject, maar dient verschillende doelen.

Ontmoeting

De snoeptuin is een plek waar bewoners uit de wijk elkaar kunnen ontmoeten. Bijvoorbeeld om een buurtfeestje te organiseren of met familie en vrienden een verjaardag te vieren. Daarvoor zijn er faciliteiten waar alle bewoners gebruik van kunnen maken. Maar ook om samen in de frisse buitenlucht bezig te zijn om onze wijk mooier en groener te maken.

Spelen

Een mooie, veilige ruimte om te spelen voor de kinderen. Bijvoorbeeld om een hutje te bouwen van wilgentenen.

Proeven en eten

Alles in de snoeptuin is eetbaar (op de pluktuin na). Geniet van het fruit aan de struiken en bomen, het is er voor. In een gedeelte van de snoeptuin kunnen kinderen (maar ook volwassenen) eigen groenten e.d. verbouwen.

Bloemenpracht

Er is een speciaal gedeelte om bloemen te telen, niet alleen eten op tafel, maar ook een mooi zelf geplukt boeket.

Leren

De snoeptuin heeft ook een educatief karakter. Bijvoorbeeld om kinderen te laten zien hoe fruit geteeld wordt, hoe een boom gesnoeid moet worden en wat er verder allemaal bij komt kijken. Ook wordt duidelijk gemaakt hoe flora en fauna in elkaar zitten. Ook voor volwassenen nog wel leerzaam.

Vrijwilligers

Zo'n snoeptuin staat er niet zomaar. Daar gaat veel werk in zitten en vele handen maken licht werk. Draag ook een steentje bij en wordt vrijwilliger, bijvoorbeeld om samen met je kinderen lekker bezig te zijn. Ook kinderen vanaf 10 jaar kunnen zich melden als vrijwilliger. Voor hen komen er speciale activiteiten (houd hiervoor de agenda op deze site in de gaten).
Vrijwilligers voor de snoeptuin kunnen zich aanmelden via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.